Bollar, gubbar och 100 kg

12:16 Marie/Mison 0 Comments

Tisdag och uppladdning inför nattjobb. Det firar jag med ett dubbelpass på gymmet. Först bröst/biceps och sedan ben. Styrkan i överkroppen fanns inte riktigt idag, känner fortfarande av bårbärningen under helgen, och fick gå ned i vikt på vissa övningar.

Benpasset direkt efter gick dock bättre. Känner att jag måste nöta mer teknik i benböj, tycker jag har svårt att få kontakt med rumpan och använder höftböjarmuskeln för mycket. Läste någonstans att ett gummiband runt knäna kunde förbättra känslan. Provade något skeptiskt men jag tucker nog det kändes bättre. Inte lika lätt att tippa fram bäckenet på väg upp. 

Avslutade med att trycka 3x8 100 kg i benpressen.

 
Efter passet lyckade jag till det med jordgubbar och vaniljkräm gjord på proteinpulver och vatten.


Nu lite bollrull, och sedan dax att sova. 

 Min låda med "rullbollar"! Stutsbollar och en bandyboll som jag lägger på golvet, lägger ex ryggen mot och rullar på mina onda muskelfästen.

You Might Also Like

0 kommentarer: