Gröten & jag

09:25 Marie/Mison 0 Comments

Gröt har aldrig riktigt varit min grej. Jag tycker om det (med undantag för mannagryn då) men jag har tyckt att det liksom inte var "nog" mycket att äta. Mängden motsvarar liksom inte mättnadslängden om man säger så. Konstigt kan man tycka att en forna kolhydratsjunkie som jag inte håller mig mätt på gröt som ska vara en sån "rejäl" frukost.

För något år sedan började jag följa Pauline Nordin på Instagram och gillar hennes koncept Fighter Diet. Massor av grönsaker och protein - helt min grej. Och hon rekommenderar gröt till frukost - kligröt. Tänkte att jag måste prova - och nu är jag såld. 


Kligröt med äggvita & proteinpulver har förvandlats till min standardfrukost. Idag lyxade jag till med färska smulgubbara från egna landet. Gott!

You Might Also Like

0 kommentarer: