Ryggsnickreri

10:32 Marie/Mison 0 Comments

Jag har i ca 20 år haft väldiga problem med min vänstra skuldra. Daglig värk och domningar i både öra och hand. Efter att ha hittat rätt sjukgymnast som fann roten till det onda (en nerv i kläm) så kan jag äntligen säga att jag är helt smärtfri. Varje dag!

En konstant värkande skuldra innebär också att den har haft stora problem att utvecklas när jag tränar. Jag har fått mjölksyra långt tidigare i vänster sida av kroppen jämfört med den högra. Om jag kunnat lyfta en 12 kg´s hantel med höger arm så har motsvarnde med vänster bara varit 7. Ni förstår skillnaden.

De senaste halvåret har jag således ägnat åt att lyfta lätt med många reps för att bygga upp styrkan jämt mellan sidorna. Jag har kommit en bra bit på vägen. Det är rätt svårt att se själv, men något har hänt.  Det är nästan exakt på dagen 6 månader mellan bilderna.

Skulle jag skala bort lite fluff så gissar jag att det faktiskt finns några muskler där under.... 

Dagen tidigar morgonpass:

Stående rodd 3 x 15 reps (tom stång 20 kg)
Stående flyes 3 x 10 reps (5 kg hantlar)
Latsdrag 3 x 15 reps (30 kg)
Sittande rodd 3 x 15 reps (35 kg)
Stående latsdrag 3 x 15 reps (25 kg)
Baksida axel i maskin 3 x 15 reps (10 kg) - detta är  min absolut svagaste punkt
Liggande rodd 3 x 10 (kroppsvikt)


You Might Also Like

0 kommentarer: