Diet eller skärpt kost?

09:51 Marie/Mison 0 Comments

Efter sommarens utsvävningar kände jag att det var dax att börja tänka på hur jag äter igen. Nu är jag inne på vecka 2 med lite skärpt kost. Jag gillar inte att kalla det diet - jag tänker att detta är ett upplägg som jag ska kunna leva med under en längre tid. Kallar man det diet tycker jag det känns mer kortsiktigt.

Så här försöker jag äta:

Frukost - Gröt på 1 dl gryn (havre, råg, dinkel eller havrekli), 1 dl äggvita & ½ skopa proteinpulver. Saknar jag äggvita (ex på jobbet) tar jag en hel skopa proteinpulver. Kaffe med mjölk. 3 kapslar Omega-3 +  1 kapsel vitaminD.

Lunch - 100-150g Protein (lax, tonfisk, quorn, scampi etc) + 200g grönsaker (gurkstavar, tomat, paprikabitar, kokt sötpotatis etc).

Mellanmål 1 - 100g Kvarg eller Minikeso med tärnad frukt eller bär. Om jag är på jobbet eller på resande fot tar jag istället en proteinshake.

Middag - 100-150g Protein (lax, tonfisk, quorn, scampi etc) + 200g grönsaker (gurkstavar, tomat, paprikabitar, kokt sötpotatis etc).

Mellanmål 2 - 100g Kvarg eller Minikeso med tärnad frukt eller bär. Om jag är på jobbet eller på resande fot tar jag istället en proteinshake.

Ett enkelt upplägg som känns lätt att följa.

Torsk med tomat, paprika och färsk koriander!



Scampi med paprika och gurkskivor!




You Might Also Like

0 kommentarer: